English Persian
سه شنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۱۳:۱۲
تغییر اندازه فونت:
 

سرویس پرداخت و پیام رسان 1818

 

از آنجایی که همواره یکی از مهمترین علل تردد مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی و بانک‌ها، دریافت فهرست مکالمات، صورتحساب، قبوض المثنی و نیز پرداخت وجوه قبوض بوده است، از سال 84 سرویس پیام رسان (1818) راه اندازی شد که با استفاده از آن، مشترکان می‌توانند علاوه بر پرداخت غیرحضوری هزینه قبوض، از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به صورت نمابر آگاه شوند.            

                                                                                                      1818                                    

                                                                                                                                                                             

    • مزایا و قابلیت های سرویس 1818:
      • امکان پرداخت صورتحساب برای دارندگان کارتهای شبکه شتاب، با ارایه رمز دوم کارت و بدون نیاز به قبض و شناسه قبض و پرداخت.
      • اعلام عدم بدهی مشترک بلافاصله پس از پرداخت توسط وی (تا چندی قبل، این اعلام چند روز پس از پرداخت صورت میگرفت)
      • پخش صوتی اطلاعات مندرج بر روی صورتحساب.
      • پخش صوتی ریزمکالمات بین شهری، بین الملل و تماسهای انجام شده از تلفن ثابت به همراه.
      • ارسال ریزمکالمات میان دوره و آخرین دوره مشترک به نمابر وی.
      • اعلام کارکرد میان دوره علی الحساب مشترک.
      • اعلام صورتحساب آخرین دوره و نیز دوره های قبل (تا 6 دوره)
      • اطلاع رسانی به مشترکین پر مصرف برای پرداخت قبوض میان دوره .
      • وصل خودکار تلفن های قطع شده بلافاصله پس از پرداخت از طریق این سامانه .
    • چگونگی انجام مراحل کار و استفاده از سرویس 1818:

با استفاده از این سرویس، هم می توان از وضعیت صورتحساب و ریزمکالمات اطلاع یافت و هم می توان نسبت به پرداخت وجه قبض اقدام کرد. مراحل انجام کار به شرح زیر می‌باشد:

        1. تماس با 1818
        2. طبق پیام سیستم، بایستی شماره تلفن خود را وارد کرده و کلید # را فشار دهید.
        3. شماره، توسط سیستم 1818، تکرار و نهایتاً تأیید می‌شود.
        4. درصورت تأیید شماره وارد شده، مبلغ بدهی شما اعلام می‌شود.
        5. در ادامه اعلام می شود که برای پراخت صورت حساب، عدد (1) و برای دریافت ریز مکالمات و سایر خدمات عدد (2) شماره گیری شود.(چنانچه مشترک، مشترک پر مصرف باشد صوت جداگانه ای برای پرداخت قبض میان دوره پخش می شود.)  


 برای پرداخت صورتحساب قبض، پس از شماره گیری عدد (1) که در پیام اعلام شده بود، مراحل زیر طی میشود:

        1. بایستی شماره کارت شتاب را وارد کرده و سپس کلید # را فشار دهید. (این شماره 16 رقمی است).
        2. سیستم، از شما رمز دوم را درخواست می‌کند.
        3. توجه : فعال کردن رمز دوم از طریق دستگاههای خودپرداز بانک (ATM) مقدور است و این رمز فقط برای اینگونه پرداختها و نیز پرداخت اینترنتی قبوض، فعال می‌شود.
        4. پس از پرداخت، شماره رهگیری به مشترک اعلام می‌شود که در صورت اعلام بدهی یا هرگونه مشکل در دوره های بعدی، میتوان با استفاده از این شماره، موضوع را پیگیری کرد.
    • چند نکته:
      1. برای اطلاع و دریافت ریزمکالمات؛ چنانچه مشترک برای اطلاع از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب تلفن خود، با سیستم تماس بگیرد و اطلاعات همان تلفن را بخواهد، نیازی به وارد کردن رمز عبور نیست، در غیر این صورت مشترک باید نسبت به دریافت یک عدد پنج رقمی بعنوان رمز عبور از مرکز مخابراتی اقدام کند. این دریافت اطلاعات از طریق نمابر نیز امکان‌پذیر است. (دریافت اطلاعات از طریق نمابر نیز نیاز به رمز عبور دارد).
      2. درصورتی که تلفن دولتی و یا شماره‌ای باشد که در سیستم صورتحساب موجود نباشد، شماره وارد شده "غیر معتبر" اعلام می‌شود.
      3. درصورتی که مشترک بدهی نداشته باشد، هیچگونه پیامی جهت پرداخت، پخش نمی‌شود ولی برای دریافت ریزمکالمات، پیام رسانی ادامه می‌یابد.

 

کلیه حقوق این پورتال متعلق به شرکت مخابرات ایران منطقه لرستان می باشد.