English Persian
سه شنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۱۲:۳۶
تغییر اندازه فونت:
 

خدمات

  • تعویض سیم کارت سوخته :
  •  در  صورت معیوب شدن سیم کارت و  عدم امکان استفاده از آن و مشاهده پیغام Insert simcard یا Card rejected  مشترکین تلفن همراه می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی تقاضای تعویض سیم کارت نموده و سیم کارت   جدید دریافت نمایند.

شرایط ومدارک موردنیاز:

  • حضورمالک تلفن همراه یاوکیل قانونی او
  • تکمیل وامضای فرم درخواست
  • ارائه اصل وتصویرکارت ملی
  • ارائه اصل وکالتنامه وتصویر آن درصورت مراجعه وکیل قانونی

نکته :

  • استفاده کنندگان سیم کارت های اعتباری باارائه اصل وتصویر کارت ملی وبرگه مشخصات سیم کارت ،می توانندنسبت به تعویض سیم کارت سوخته دریکی از دفاترخدمات ارتباطی اقدام نمایند.
  • تعویض سیم کارت درساعات غیراداری وروزهای تعطیل دراستانهاازطریق ادارات مشترکین ودرتهران ادارات مشترکین رسالت و شهید یگانه قابل ارائه می باشد.
  • هزینه تعویض سیم کارت اعتباری ازاعتبارمشترک کسرمی گردد.
  • درصورتیکه مشترک رمز PIN (Personal Identity Number)خود را اشتباه وارد نماید، پس از3 بار تکرار، سیم کارت قفل شده و برای فعالسازی مجدد نیاز به وارد نمودن کد 8رقمیPUK (Personal Unbloking Key) می باشد، درصورتیکه کد puk، 3مرتبه به اشتباه وارد شود سیم کارت سوخته وغیر قابل استفاده خواهد شد.
  • کدPUK ، درج شده روی بدنه سیم کارت کد محرمانه سیم کارت بوده  و قابل تغییر نمی باشد، درصورت مفقود شدن به مالک و استفاده کنندگان سیم کارت با ارانه کارت ملی وبرگه مشخصات سیم کارت بامراجعه به اداره مشترکین تلفن همراه قابل ارائه می باشد.
  • اعلام مفقودی سیم کارت :
  • در صورت مفقود شدن سیم کارت ، مشترکین تلفن همراه می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی  تقاضای  قطع تلفن و دریافت سیم کارت جدید نمایند. ضمنا" در صورت تماس با سامانه تلفن گویا 444 و  ارانه puk 2  امکان قطع تلفن همراه میسر می باشد.

شرایط ومدارک موردنیاز:

  • حضورمالک یاوکیل قانونی وی
  • تکمیل وامضای فرم درخواست
  • ارائه اصل وتصویرکارت ملی
  • ارائه اصل وکالتنامه وتصویرآن درصورت مراجعه وکیل

نکته :

  • برای سیم کارت های اعتباری قطع وتعویض سیم کارت به صورت همزمان صورت می پذیرد.
  • - رمز مشترکین تلفن همراه به صورت پیش فرض puk2 سیم کارت فعال بوده و مشترکین در صورت عدم دسترسی به آن می توانند با ارسال پیام کوتاه بدون متن به شماره 8910 رمز مربوطه را دریافت نمایند و در صورتیکه رمز را تغییرداده ، لکن امکان دسترسی به رمز عبور را نداشته باشند می توانند به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و با ارائه مدارک لازم ( اصل کارت ملی ) نسبت به دریافت رمز انتقال اقدام و سپس رمز دریافتی را تغییردهند.
  • استفاده کنندگان سیم کارتهای اعتباری باارائه اصل وتصویرکارت ملی وبرگه مشخصات سیم کارت ،می توانندنسبت به اعلام مفقودی ودریافت سیم کارت جدید، دریکی ازدفاترخدمات ارتباطی اقدام نمایند
  • اعلام مفقودی ودریافت سیم کارت جدیددرساعات غیراداری و روزهای تعطیل دراستانها ازطریق ادارات مشترکین و در تهران در ادارات مشترکین رسالت  و شهید یگانه قابل ارائه می باشد.
  • هزینه تعویض سیم کارت و اخذسیم کارت جدید از میزان اعتبارمشترک کسر می گردد.
  • مشترکین در صورت مسافرت  به سایر شهرهای کشور در صورت نیاز به اعلام مفقودی سیمکارت  می توانند به اداره مشترکین تلفن همراه مراجعه نمایند . 

 

قطع و وصل سرویس ویژه :

  • وصل سرویس ویژه:
    • نمایشگر، انتظارمکالمه، انتقال مکالمه پیام  کوتاه برای تمامی مشترکین بصورت رایگان فعال می باشد.
  • پیام چندرسانه ای( MMS):

مشترک یا وکیل قانونی به دفاتر خدمات ارتباطی به همراه کارت ملی مراجعه و نسبت به تکمیل فرم درخواست  و تعهدنامه اقدام  می نماید.

روشهای دریافت تنظیمات گوشی :

  • ارسال پیام کوتاه (نوع ومدل گوشی ) به شماره 8008
  • مراجعه به سایت همراه  اول ، انتخاب لینک GPRS  ، تنظیمات گوشی

نکته :

  • بادایری سرویس چندرسانه ای درسیستم ،درصورت عدم دایری GPRS سرویس مذکور نیز به طور همزمان فعال می گردد.
  • فعالسازی سرویس پیام چندرسانه ای(MMS) رایگان می باشد.
  • درصورت نقل وانتقال تلفن همراه ،سرویس پیام چندرسانه ای (MMS)غیرفعال گردیده ودایری مجددآن منوط به درخواست مالک جدید می باشد.

 

  •  GPRS:
    • مشترک به سایت همراه اول((www.mci.ir مراجعه و لینک ثبت نام سرویس GPRSرا انتخاب وفرم ثبت نام راتکمیل می نماید.
    • ارسال پیام کوتاه بدون متن به 8088

روشهای دریافت تنظیمات گوشی :

  • ارسال پیام کوتاه (نوع ومدل گوشی ) به شماره 8008
  • مراجعه به سایت همراه اول ، لینک GPRS، تنظیمات گوشی
  • تنظیمات دستی از طریق  وارد نمودن نقطه دسترسی همراه اول  در لینک مربوطه در گوشی تلفن همراه (APN=mcinet)

نکته :

  • برای تکمیل فرم توسط اشخاص حقیقی ،نام ونام خانوادگی شماره تلفن همراه وآدرس پست الکترونیک وبرای شخص حقوقی ،نام وشماره تلفن وشماره ثبت شرکت موردنیازمی باشد.
  • پس ازتکمیل وتاییدفرم وارسال اطلاعات ،مراحل تنظیمات گوشی ازطریق گزینه ارسال تنظیمات گوشی برای استفاده ازسرویس GPRS و واردنمودن اطلاعات لازم صورت می پذیرد.
  • پس ازفعال شدن سرویس ، پیامکی دال برفعالسازی موفقیت آمیز برای مشترک  ارسال می گردد.

 

بسته های رویایی اینترنت  همراه اول
مراجعه به سایت همراه اول www.mci.ir

همراهان اول  :

روشهای فعالسازی همراهان اول

    • ارسال کد میان بر (USSD) :
    • #1*131*
    • ارسال پیام کوتاه بامتن (عدد1) به شماره 8920
    • تماس باشماره 444 (تلفن گویا)  وانتخاب کلید 1
  • انتقال اعتبار:
    • ارسال کدمیان بر(USSD) بافرمت ذیل :

# (********9891)شماره مشترک دریافت کننده *میزان اعتبار*رمزانتقال *132*

  • قطع سرویس ویژه :
    •  پیام کوتاه :مشترک به دفاترخدمات ارتباطی مراجعه ونسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام می نماید.

  

  • پیام چندرسانه ای MMS : مشترک به دفاترخدمات ارتباطی مراجعه ونسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام می نماید.

  

  •  :GPRS:مشترک به اداره مشترکین تلفن همراه مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام می نماید.(باقطع سرویس GPRS، سرویس  MMS  نیزقطع می گردد)
  • همراهان اول :

روشهای غیرفعالسازی همراهان اول

    • ارسال کدهای میان بر                              #2*131*
    • ارسال پیام کوتاه بامتن (عدد2) به شماره 8920
    • تماس باشماره 444(تلفن گویا) وانتخاب کلید6

 

 

کلیه حقوق این پورتال متعلق به شرکت مخابرات ایران منطقه لرستان می باشد.