English Persian
سه شنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۱۳:۲۷
تغییر اندازه فونت:
 

 نحوه استفاده از کارت شارژ

افزایش اعتبار و نحوه استفاده از کارت شارژ :

افزایش اعتبار :

افزایش اعتبار به دو روش حضوری و غیر حضوری صورت می گیرد:

                         حضوری :

الف - خرید شارژ از طریق دستگاه خودپرداز بانکها و POS فروشگاهها

ب- از طریق نمایندگیها و فروشگاههای مجاز کارت شارژ
ج- از طریق دستگاههای وب کیوسک نصب شده در اماکن عمومی پرتردد

 غیر حضوری :

الف-  Top Up (شارژ خودکار): از طریق مراجعه به سایت  همراه اول  و عاملین مجاز انجام میگردد بدین صورت که مشترک پس از ورود به بخش " شارژ اینترنتی سیم کارت اعتباری" ، مبلغ مورد نیاز خود را برای شارژ انتخاب نموده و پس از پرداخت مبلغ شارژ بصورت اینترنتی(باستفاده ازکارت عضوشتاب )   ، سیم کارت اعتباری به صورت مستقیم و بدون نیاز به مشاهده و    وارد نمودن رمز شارژ در گوشی ، شارژ خواهد شد.

ب- از طریق مراجعه به سایت عاملین مجاز فروش شارژ

ج-  IVR (تماس با مرکز پاسخگویی  به  شماره 444)

با استفاده از رمز شارژ دریافتی ، دستور زیر را در گوشی وارد نمائید :


Send         یا Ok یا دکمه سبز # شماره رمز شارژ # * 140 *

با اجرای دستور فوق سیم کارت به میزان اعتبار خریداری شده شارژ خواهد شد.
نکته : مشترکین تلفن همراه اعتباری که  از روش شارژ خودکار نسبت به افزایش اعتبار اقدام نمایند ، طبق جدول ذیل  مبلغ پرداختی توسط مشترک ، شامل 2% تخفیف  می گردد.

(جدول شماره 2)

ردیف

اعتبارهرکارت شارژبرای مشترک (ریال)

مبلغ فروش هرکارت شارژ برای خریدار (ریال)

1

50،000

49،000

2

100،000

98،000

3

200،000

196،000

 

نحوه اطلاع از باقیمانده اعتبار :

 مشترک می تواند با انجام یکی از روشهای زیر از میزان و مدت اعتبار سیم کارت خود مطلع گردد:

  • وارد کردن دستور ذیل بر روی گوشی تلفن همراه :

Send          یا Ok یا دگمه سبز #11 * 140 *

استفاده از سیستم پاسخگوی خودکار (IVR) :
مشترکین می توانند ازطریق سیم کارت اعتباری با شماره  444 تماس  و از  باقیمانده  اعتبار تلفن همراه   خود  اطلاع یابند.

مدت اعتبار کارتهای شارژ :

(جدول شماره3)

انواع کارت شارژ (ریالی)

مبلغ شارژ (ریال)

مالیات ارزش افزوده

مهلت اعتبار (ماه)

200،000

194.175

5.825

24

100،000

97.087

2.913

10

50،000

48.544

1.456

5

20،000

19.417

583

2

 

مواردعدم انجام شارژ

  • لیست سیاه :  در زمان فعالسازی رمز شارژ الکترونیکی ، درصورت تکرار بیش از4 بار خطا در ورود رمز ، سیم کارت شما قفل شده و وارد لیست سیاه می شود.
  • خط استفاده نشده : وضعیت سیم کارت در زمان تحویل
  • قطع تقاضای مشترک : درصورتیکه مالک تلفن همراه با مراجعه به اداره مشترکین تلفن همراه  برای مدت معین (حداکثر 3ماه) نسبت به قطع تقاضای مشترک اقدام نموده باشد.
  • مفقودی توسط تلفن گویا(444) : درصورتیکه اعلام مفقودی توسط مشترک تلفن همراه ازطریق سامانه444(تلفن گویا)صورت پذیرفته باشد.(جهت کسب اطلاعات بیشتربه خدمات سیم کارت اعتباری(اعلام مففودی سیم کارت) مراجعه نمائید.)
  • سلب امتیاز: درصورت عدم افزایش اعتبار در وضعیت غیرفعال (طی 12ماه ) شماره و حق الامتیاز سلب  می گردد وامکان افزایش شارژمیسرنمی باشد.

خروج ازلیست سیاه

  • غیرحضوری : جهت دسترسی به راهنمای استفاده از خدمات تلفن های همراه اعتباری می توان با تماس با مرکز 9990 ازاین سرویس استفاده نمود و سیستم بصورت اتوماتیک حداکثر ظرف  24 ساعت نسبت  به حذف شماره تلفن همراه اعتباری  ازلیست سیاه ( (Blak list اقدام می نماید.

 

در زمان خرید شارژ الکترونیکی به نکات زیر توجه فرمایید:

  • رمز شارژ الکترونیکی را از پایانه های فروش متعلق به نمایندگیهای معتبر تهیه نمایید.
  • از خرید هرگونه رسید یا برگه از پیش چاپ شده خودداری نمایید.
  • تنها فرد مجاز به رویت اطلاعات مندرج بر روی برگه رمزدارای پوشش ، شما هستید. رسید حاوی رمز شارژ خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و برای میسر نمودن پیگیریهای احتمالی بعدی، برای خرید ازطریق کارت عضوشتاب متعلق به خود استفاده نمایید.
  •  در  هنگام  فعالسازی  رمز  شارژ  الکترونیکی خود دقت نمایید ، زیرا  در صورت تکرار  بیش از   4  بار  خطا  در ورود رمز  ،  سیم کارت شما قفل شده و وارد لیست سیاه می شود . در این صورت برای  برقراری مجدد  ارتباط ،‌ به  دفاتر خدمات ارتباطی و  اداره مشترکین تلفن همراهمراجعه و  یا با مرکز اطلاع رسانی تماس حاصل نمایید.
  • جهت هرگونه پیگیری بعدی،‌ رسید عابر بانک و یا دستگاه pos صادر شده را تا پایان زمان استفاده نزد خود نگه دارید.
  • در صورت بروز مشکل، از فروشنده راهنمایی بخواهید و یا با مرکز پشتیبانی شرکت توزیع کننده تماس بگیرید. چنانچه موفق به برقراری ارتباط نشدید برای پیگیری با سامانه ارتباط مردمی همراه اول  (9990) تماس حاصل نمایید.
  • جهت سهولت و امنیت بیشتر پیشنهاد می گردد ازشارژهای الکترونیکی استفاده نمائید.
  • در صورت خرید رمز از نشانی اینترنتی همراه اول  مشکلات خود را با پست الکترونیکی charge@mci .ir در میان بگذارید.

 

 

کلیه حقوق این پورتال متعلق به شرکت مخابرات ایران منطقه لرستان می باشد.